Klima aletinin zamanı insaniyet derece eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor tedariklemek midein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim sınıf, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Tutarlı çağlarda Leonardo Da Vinci, benzeyen bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak midein deniz gücü ile çtuzakışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda hızla gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk muhteşem yararlanma kayranını 1920′ li senelerın başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her zaman 20 derecedir” ilanını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail beceri gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama fail bir vetiretir. Hasetmüzde insanlar, elan huzur ve randımanlı evetşayabilmek midein klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine derece klima fazla olarak akseptans edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut işlemyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Ancak aradan sabık birkaç yılda çok tadil evet. Daha çok klima yoksuz işlemyerlerinde kimse çtuzakışmak istememektedir. Önce işlemyerlerinde münteşir olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor cihazı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca yazın girenlemek midein kullanılan bir cihaz olmaktan çıfamilyap, kışın da ısınmak midein tercih edilen cihaz yapmıştır. Klima yararlanma tuzakışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve fiyat çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde nispeten karamsarlık evetşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın tuzakınan klimaların, Türkiye’ nin iklim koşullarına ve klimatize yapılmak maksut mekana mutabık seçilmemiş olması, ehliyetli servis desteğinin sağlanamaması, yakın montaj uygulamalarının gestaltlmaması gibi nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Konuşu ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın alıntı maliyetinin indinde pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate tuzakınmalıdır. Klima cihazı satın tuzakınmadan önce bu kriterler dikkate tuzakınarak önemsiz bir istikşaf gestaltlmalıdır.